11 Mart 2016 Cuma

Guney Kore'ye Yolculuk

Merhabalar..

Yilbasinda Turkiye'ye gitmistim.Hazir tekrardan Turkiye-Kore arasi yolculuk yapmisken bu yolculuk sirasinda yasayabileceginiz sorunlari ve de size rehber olsun diye dusundugum bir kac bilgi paylasmak istedim.

 Suana kadar Turk Havayollari ve China Southern Airlines kullanarak yolculuklar gerceklestirdim. Tabi THY ile olan direk ucustu ama digeri aktarmaliydi ve bu yuzden cok uzun suren yolculuklar yasadim, size biraz bunlari anlatayim.

Oncelikle, hangi Asya ulkesine giderseniz gidin (sadece Asya’da mi var ondan emin degilim) size ucakta doldurmaniz icin formlar dagitiyorlar. Mesela benim aktarmali ucusumda Pekin vardi, Cin icin ayri Kore icin ayri doldurmustum. Bu formlarda adiniz,soyadiniz,pasaport numaraniz,ucus numaraniz o ulkeye gidis nedeniniz gibi seyler yer aliyor. Bu formlari pasaport kontrolu sirasinda veriyorsunuz.

Ornegin, Kore’ye gelirken size 3 adet form veriyorlar. Bunlardan, buyuk ve sari olani sizin herhangi bir hastaliginizin olup olmadigini soran form, diger uzun ve mavi renkli olan duty free den alisveris yapip yapmadiginizi sorgulayan form ve bir digeri sari kucuk form onda da en basta soz ettigim gelis nedeninizi isaretlemeniz gereken olan form (Resimde gormus oldugunuz Cin’de doldurdugum form ama Kore’nin de sekil ve icerigi ayni).Kore’ye girdiginizde, bunlari sirasiyla ilgili yerlere veriyorsunuz. Ornegin, saglikla ilgili olani saglik kontrol noktasi gibi bi yer var ilk oraya veriyorsunuz ardindan pasaport kontorlune girince sari kucuk karti veriyorsunu ve en son baska bir kontrol noktasinda duty free hakkinda olani veriyorsunuz. Eger ucakta kagidi dolduramazsaniz hic panik yapmayiniz bu formlarin hepsi, havaalaninda bu formlarin istenildigi alanda mevcut. Ucakta ugrasmayip direkt orda da doldurabilirsiniz.



Simdi sirasiyla anlatiyim sizlere oncelikle ucakta ki yemeklerden soz edeyim. THY’de tahmin edeceginiz uzere bizim damak tadimiza uygun ve gayet lezzetli yemekler veriyorlar, o noktada hic kafanizda soru isareti olmasin.  Cin havayolunu sorucak olursaniz, dogal olarak damak tadi uymuyor fakat cokta kotu degil ben herseferinde yedim ozellikle balikli olan yemekleri gayet lezzetliydi. Bazen yanina gelen meyve bazen salata olsun beni gayet doyurdu. Fakat ayni ucakta olan diger Turklerin midelerini rahatsiz etti.Belki de ben az cok alistigim icin bu damak tadina bana cok kotu gelmedi, bilemiycegimm. Ama soyle bir gercek var ki ac kalmazsiniz. Ne zaman tam uyuyacak olsam hemen yemek servisi icecek servisi geldi, ben cogunda istemedim bile uyumayi tercih ettim. O bakimdan ac kalcaginizi sanmiyorum tabi midenizede cok yuklenmenizi de tavsiye etmiyorum. Yemekler hakkinda ki bu bilgiden sonra biraz havaalanlari ve ulasim hakkinda bilgi vermek istiyorum.

Busan’dan Seoul’e otobus ile gitmeyi tercih ettim gidisim 37bin wona donusumde 27bin wona oldu. Ucuz ve hizli bir ulasimdi. Yaklasik 4 saat icinde varmistim. Seoul’e geldigimde otobus terminalinde metronun acilmasini bekledim, cok erken bi vakitte gelmistim. Ardindan, Line 9 hattindan metroyla yaklasik 40 dakikalik bi yolculuk sonunda Gimpo Airtport’a ulastim. Fakat donus yolunda ogrendim ki megersem o metronun birde ekspressi varmis her durakta degil 5-6 durakta durarak yaklasik 20 dakikada ulasabilirsiniz.

Gimpo havaalani gayet rahat bi yerdi hatta ucagima daha cok vakit oldugu icin uyudum, prizlerden telefonumu sarj ettim. Sonrasinda ilk aktarmam Pekin’deydi. 

Ben bu kadar lanet bi yer gormedim, gercekten suan anlatirken bile icim daraliyor. Kore-Turkiye arasindaki yolculugumda 4 saatlik bir aktarma vardi orada bekledim. Oncelikle niye bu kadar lanet dedim onu aciklayim. Havaalaninda hic bisey yok, beklenen alanda kapana kisilmis gibisiniz, ne internet ne bir cafe,disari bakiyorsunuz oyle bir hava kirliligi varki gozgozu gormuyor. Havaalaninin ici bile sisli bir goruntuye sahip. Asiri bunaltici bi yerdi. Bu yetmedi pasaport kontrolunde de 20 dakika tuttular beni. Neden gidiyorsunuz? Neden geri donceksiniz? Kore’de ne yapiyorsunuz? Pasaportumu alip gitmeler, baska gorevliyi cagirip bana bakip konusmalar falan gercekten insan geriliyor. Neyse, cok sukur ki bitmisti 4 saatim ve ucaga bindim artik bir sonraki duragim Istanbul diye dusunerek uyudum. Derken bir 4-5 saat sonra ucak inis yapicagini anons etti 4-5 saat icinde Pekin’den Istanbul’a varma ihtimalimizde yok, uyudugum icinde bazi aciklamalari kacirdim sanirim. Neyse ucak durdu herkes esyalarini alip inmeye basladi bende indim tabi. Ilerledik, tekrardan bi pasaport kontorlune girdik tekrardan bir kapi numarasi verdiler ve ucagin 1 bucuk saat sonra kalkacagi yaziyordu.

Iste sacmaliga geliyorum, simdi benim biletim Seoul-Pekin-Istanbul olarak geciyordu. Internette de boyle, biletimde de boyle yaziyordu. Megersem birde hic biryerlere yazmadiklari Urimci diye Cin’nin bi sehrine ugruyormus. Orada inecekler iniyor,yeni binecekler biniyormus sonra devam ediliyormus. Resmen Metro turizm gibi biseydi. Yolda durduk yolcu aldik. Boyle sacma bisey yoktu. Bu arada bu olayin aynisini donus yolumda, yani yine biletimde Istanbul-Pekin-Seoul diye gecen rotada da yasadim. Neyse cok sukur ki zamaninda varabildik Istanbul’a cunku o gece ayrica Istanbul-Izmir ucagimda vardi,kacirabilirdim.

Buraya eklemek istedigim diger bir olay da su, donus yolunda PEkin'de ki aktarmam 13 saatti. Havaalanina geldim yaticak bir yer bakarken bir grup Koreli arkadas beni durdurdu ve 13 saatlik aktarmada olup olmadigimi sordular, bende evet dedim. Megersem China Southern Airlines'dan gidis donus ucus alirsan ve bu ucuslardan birisi uzun aktarmali olursa, havayolu sana ucretsiz otel imkani sunuyormus. Cok sevinmistim. Hemen o grupla beraber otele gittik. Tabi hava alanindan disari adim atar atmaz igrenc bir havanin bogazlariniza dolup gozlerinizi yasartacak derecede kotu oldugunu da soylemeden gecemiycegim. Ayrica otelde cok kotuydu yatakta resmen kimildamadan uyudum :) Neyse yine de havaalanindan iyidir diye dusunuyorum.

Bu yolculuk maceram da boyleydi..Bir sonra ki yazimda gorusmek uzere

Hoscakaliinn!!

8 yorum:

  1. Gidecekler için çok faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler, sevgiler ♥
    Kızsal Şeyler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zorlu bir yolculuk ama umarim rehber olur herkese. Cok tesekkurler :)

      Sil
  2. Eğitimim için koreye gelmeyi planlıyorum sormam gereken birçok şey var bana yardımcı olur musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki de yardimci olurum

      Sil
    2. Sana telefondan ulaşabilir miyim?

      Sil
    3. rotasizgezi@gmail.com benim mail adresim buradan bana ulasabilirsiniz

      Sil
  3. Merhaba:)
    Bende kardeşimle 1 ay kadr sonra Kore'ye gelmeyi düşünüyoruz.Umarım sizin ki kadar zor bir yolculuk yaşamam.Pek sabırlı değilimdir ^^ :)
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger ucusunuz aktarmali degilse hic korkmayin, uyuyup uyandiginizda yolculugunuz bitmis oluyor :) Iyi gezmeler dilerim :)

      Sil