31 Mart 2016 Perşembe

Busan Fireworks Festival


Merhabalarrrrrrrrrrr !!!!!!!

Daha once size Gwangan bridge’den soz etmistim okumadiysaniz tik tiklayiniz.

Bugunde size bu koprude ve bu sahilde gerceklesen belki de en cok para harcanan ve en guzel olan havai fisek festivaliden soz etmek istiyorum.

O kadar muazzam bir gorsel solen ki kesinlikle anlatilmaz yasanir diyebilirim ama sizin icin anlatmayi deneyecegim :) Oncelikle erkenden gelip yer kapmaniz sart. Evet ben saat 19:00 gibi gelmistim ve 21:00'de baslayacakti gosteri ve ben boyle bir kalabalik gormedim. Ilginc olan ise bu kalabaligin icinde ki duzendi. Oncelikle gercekten tahmin edemeyeceginiz derecede bir kalabalik vardi ve herkes oturmak zorundaydı, havai fisekleri ve Gwangan koprusu uzerinde ki isik gosterilerini daha iyi gorebilmek icin. Ben kafama gore ayakta takilcam diyen bir kisi bile yoktu. Genci,yaslisi,cocugu hepsi oturdu yere. Tabi onlar yillardir bildiklerinden bu etkinligi yanlarina oturmak icin mat,yiyecek,icecek falan da getirmislerdi ama ticari zekalari bizle ayni diye dusunuyorum. Cunku orada bizde ki gibi seyyar saticilar vardi, mat ve yiyecek satiyorlardi. Yani unuttuysaniz yada tasimak istemediyseniz orada bulunan seyyar saticilardan bunlari alabilirsiniz. Bu arada konusu acilmisken sunu da anlatmak istiyorum. Bizde her yagmur yagdiginda aniden olusan semsiye saticilari var ya :) aynisindan burada da var. Dedim ya size ticari zekalari en az bizim kadar gelismis.





Bu fotograflari isiklar kapanmadan once cekmistim. Gordugunuz gibi hrkes oturmus durumda ve kalabalikta yer arayan insanlar var.


Neyse konumuza donelim. Size daha once Gwangan koprusu ve sahilinin videolarini gostermistim, iste tam o bolgede oluyor bu etkinlik ve o yuruyus yolundan sahile kadar insanlar dolu, En az 5-6 kilometrelik bir alandan soz ediyorum, siz dusunun artik. Neyse o olani bi gittim geldim ve sonunda bos bir alan bulup oturdum. Bu sirada sahilin ve yuruyus yolunun butun sokak lambalari ve isiklari yaniyordu. Sonra butun isiklari sondurduler, baya zifiri karanlik oldu sadece gokyuzu simsiyah ve solen basladi. O isiklari sondurmeleri gercekten etkinligin en mantikli adimi diyebilirim.

Bir yandan butun sahil kisminda cok rahat duyulacak sekilde  müzik vermeye basladilar. O müzikler o isiklarla birleşince inanin bana içiniz ürperiyor, tüyleriniz diken diken oluyor.Size bir kac cektigim videolardan eklemek istiyorum. Birebir size o duyguyu vermese de en azindan biraz olsun hissedebilirsiniz.


Bu arada videolarda fark ediceksinizdir mutlaka aralarda kalpli ve gulucuklu havai fişekler var. Benim cok ilgincime gitmişti daha once görmediğimden :)

Bu show devam ederken birden butun gözler Gwangan koprusune cevrildi cunku orada da isik ve havai fisek gosterileri olacakti. Onlarinda videosunu ekliyorum izleyin bol bol :)



Bu harika gorsel solen tam 1 saat araliksiz devam ediyor.

Eger yolunuz Kore'ye ekim aylarinda duserse kesinlikle bu festivalin oldugu tarihlerde Busan'da olmanizi oneririm :)

Bu haftalik da yazacaklarim bu kadarr..

Hoscakalin !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder