19 Şubat 2016 Cuma

Guney Kore'de Bir Izmirli

 Merhabalar!!
Oncelikle klavyemde Turkce karakterlerin bulunmadigini sizlere belirterek yazima baslayayim..
Bilindigi uzere Kore, muson iklimine sahip. Yani bana gore muson iklimi, hava dun bahar gibiyken bugun firtina, yagmur, soguk hepsini ayni anda yasayabilceginiz bir iklim cesidi. Yagmuru da yagmur gibi degil yani birden ciseliyorken birden saganak sonra duruyor sonra saganak sonra ciseliyor garip seyler bunlar. Ben dunyanin en dengesiz havasi Izmir'de sanirdim ama buralarda farkli degil yani :)
Neyse oncelikle size Kore'den, Koreliler'den ve yasadigim sehir olan Busan'dan soz edecegim. Normalde Koreliler'e karsi bir ilgim yoktur. Ne dizilerini izlerim
ne muziklerini dinlerim alakam yoktur yani. Benim en yakin arkadasim ise tam tersi durumda tam bir Kore  fanidir. Onun aklina uyup basvurmustum burada ki master programina ama arkadasim cok istemesine ragmen ona cikmadi malesef :( Bende hic istemeye istemeye geldim buraya..
Dogaliyla haklarinda da pek bisey bilmeden gelmis bulundum ne kulturleri ne insanlari ne yemekleri.
Ah o yemekleri yok mu yemeklerii depresyona girdim o yemekler yuzunden burada. O yediginiz adanalarin, lahmacunlarin ve ozellikle de o tane tane olan tereyagli pirinc pilavimizin kiymetini bilin derim.Yemekleri ayri bir yazimda zaten anlaticagim icin daha fazla o konuya girip yarami desmek istemiyorum.
Bu ilk yazimda azicik Busan'dan soz etmek istiyorum daha sonraki yazilarimda sizlere Kore'de ki ekonomik durumlari,teknolojiyi,yemekleri ve kulturleri gibi pek cok merak edilen konulari anlatacagim. Tabi sizin ozellikle ogrenmek istediginiz bir sey varsa lutfen yorumlarda sorunuz :)
Busan'i ben Izmir'e cok benzettim bilmiyorum niye, belki de burada durmak icin sebep aradigimdan olabilir :) saka bir yana gercekten iklim kosullari, nufusu ve rahat yasam tarzi bana Izmir'i animsatiyor.
Busan, 3.5 milyon nufusa sahip ve Guney Kore'nin ikinci en buyuk sehri. En buyuk ozelligi ise Kore'nin en buyuk liman sehri olmasidir.
Ben kafami nereye cevirsem harika kopruler goruyorum ama en onemlisi Busan'nin simgesi olarak bilinen Gwangan Bridge. Gunduz vakti o masmavi denizin ortasinda belirmis bembeyaz kopru, geceleri ise harika isiklandirmalariyla insani kendisine hayran birakiyor. Asagidaki gorsellerle ne demek istedigimi anlayacaksiniz :)
1-17999705996_394191ceb9_b
Bunun haricinde yaklasik 9 tane universiteye sahip bu sehir. Ben Pukyong National University'de okuyorum. Benim alanimla ilgili Kore'de ki en iyi universite oluyor kendisi ama diger bolumler icin Busan National University en iyisiymis.
Simdilik size aktarcaklarim bunlar. Diger yazilarimi takipte kalin cok cok bilgilerle gelicem size.
Iyi gunler dilerim herkese :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder