21 Ocak 2017 Cumartesi

Seul Gezisi~~

Oncelikle herkese saglikli, mutlu, basarili ve baris dolu bir yil  diliyorum..

Buralari cok bosladigimin farkindayim, ama hem ulkemizde olanlar hemde benim burada tezle, makalelerle bogusmamdan oturu pek bir seyler yazasim gelmiyordu.. Bugun biraz kafami dagitmak amacli yazi eklemek istedim :)

Gerekli aciklamalari yaptigima gore uzun zamandir planladigim Seul gezi yazima baslayabilirim. Uzun zamandir planladigim derken gitmeyi planlamistim, sonunda yilbasinda 3 gun izin alip okuldan Seul'e gidebildim. Bu arada tek basima gittim hic bir arkadasim falan yoktu, aldim cantami bindim otobuse hooop Seul'e :)

Ilk izlenim olarak gercekten soguk bir yer oldugunu soyleyebilirim. Bari cektigim soguga deysin soylee karla oynayayim diye gitsem de sadece oraya vardigimda yani sabah 6 bucuk civarinda kar gorebildim, yolun verdigi yorgunlukla hostele varir varmaz uyudum uyandigimda oglen 3 civariydi :) tabi hemen kar gorme umuduyla kendimi sokaga atsamda eser kalmamsti kardan :( Ilk gittigim gun hem gec uyanmam hemde hala yorgunlugumu atamamamdan dolayi hostele yakin yerleri gezmekle baslayiyim dedim. Bu arada kaldigim hostelin adi Gateway Guest House..Kesinlikle yolunuz Seul'e duserse kalmanizi onerebilcegim bir yer. Ben bayildm hic pisman olmadim yine gitsem yine orda kalirim :) Niye bu kadar bayildigimi birazdan anlayacaksiniz :)


Neyse hostel Seul'un en hareketli bolgelerinden biri olan Hongdae'ye cok yakindi (bu hosteli secmek icin guzel bir avantaj) bende buralari gezeyim dedim. Daha cok gunduzleri alisveris yerlerinin yogun aksamlari ise eglence ve yemek yerlerinin yogun oldugu bolge burasi.

Yilbasindan dolayi indirime girmis olan magazalara bakmadan gecemedim tabii bide o kadar soguktu ki hava magazalarda isiniyordum :) Biraz alisveris biraz cevreyi dolasayim derken aklima Koreli arkadaslarimin tavsiye ettigi ve bu bolgede bulunan Kaldi Coffee'ye gitmek geldi. Kaldi'nin hikayesi icin tik tik :) Ozellikle burda hergun "Gunun kahvesi" temali bir isleyis var, isterseniz sizde hic dusunmeden gunun kahvesini icmek istiyorum diyebilirsiniz.. Burdan ciktiktan sonra hostele geri dondum dus falan alip geri cikayim birde aksamki halini goreyim dedim. Neyse hazirlanirken hostelde benim gibi yalniz gelmis olan Singapurlu bi kiz ile sohbet ettim o da tek gelmisti bende seninle gelebilir miyim dedi. Tabi ki dedim :) Sonra hazirlandik Kore'nin meshur Thursday Party isimli mekanina oturduk bir seyler icip sohbet ettik ve hostele donup uyuduk..Ilk gunum bu sekilde gecti.

Ertesi gun erkenden kalkip Seoul'un en meshur yeri olan Gyeongbokgung sarayina gittim.Bu saraya gelmeden once yine en meshur meydani olan Gwanghwamun'a gittim (Kore baskaninin istifasi icin 15 milyon Korelinin toplandigi alan). Bu alanda Kral Sejong'un ve amiral Yun Sun-Shin'nin kocaman heykelleri var (Kral Sejong, Hangeul yani Kore alfabesini bulan kral). Bu meydandan saraya gectim, zaten hepsi pespese geliyor yuruyerek cok rahat gezebilirsiniz. Saraya giris icin 3.000 won yani yaklasik 8tl falan verdim. Saray gercektende saray gibiydi :) Asiri buyuktu cogu yerine girmemis bile olabilirim :) buna ragmen 2 saatimi orada gecirdim. Bu saray 1395 yilinda insa edilmis fakat Japonya ile olan savas sirasinda sarayin pek cok kismi yanmis daha sonrasinda Kral Gojong tarafindan 1852 yilinda restore edilmis. Biraz saraydan ve Gwanghwamun meydanindan fotograflara bakalim :)









Buradan sonra yine yuruyerek :) Bukchon Hanok koyune gittim. Burasi yaklasik 900 kadar Kore tarzinda evlerin bulundugu ve Kore dizilerinde pek cok sahneye ev sahipligi yapan bir yer. Gercekten gezmesi asiri zevkliydi buraya da gitmenizi kesinlikle tavsiye ederim.






Vee buradan cikinca metro ile Myeong-dong'a gittim, burasi Kibris Sehitleri Caddesi ve ya Taksim gibi bi yerdi. Yilbasi oncesi oldugu icin asiriii kalabalikti ve heryer isil isildi :)




Ertesi gun yani yilbasi gunu once Itaewon'a gittim burayi cok ovmuslerdi cok merak icinde gittim ama pek umdugum gibi bulamadim. Genelde kalabalik ve eglence yeri olarak Hongdae ve Itaewon oneriliyor ama bana soracak olursaniz Hongdae kesinlikle bin kat daha guzel diyebilirim:) Itaewon'a yemek yemek icin gidebilirsiniz cunku cok fazla cesit yemek var. Hemen hemen her ulkeden restaurant bulabilirsiniz. Bende Kervan isimli Turk restaurantina gittim ve adana yedim :) veridigim para tl olarak cok fazla olsa da (yaklasik 54tl) yine de insan hasret kalinca kendi yemeklerine her parayi gozden cikariyor :) Neyse burada birseyler yiyip biraz turladim cok bostu heryer kapaliydi ve Gangnam'a gitmeye karar verdim. Meshur Gangnam style sarkisinda abimizin niye bu kadar dalga gectigini daha iyi anladim. Gercektende asiri luks bi yerdi Acayip pahali magazalar ve markalar vardi. Orada pek zaman harcamadan geri dondum.

Simdi gelelim niye bu hosteli cok sevdim. Ilk olarak geldigimin 2.gunu hostelde yaklasik 10 kisi falandik ve hostel sahibi hepimizi yemege goturdu, boylece herkes kaynasmis oldu yalniz gelenler arkadas olmus oldu bu ortami cok hosuma gitti hatta yemekten sonra karaokeye gittik. Sonrasinda yilbasi icin de bir yemek organize etti yine yilbasi aksaminda da hepberaber yemege gittik. Ardindan ben ve Singapurlu kiz Hongdae'de ki gece kluplerinden birine gidip (ismi HWP'ydi sanirim oneririm gitmek isteyenler icin) yilbasina orada girdik ve ertesi gun tren ile Busan'a dondum.




Seul'u gercekten cok begendim ama soguk oldugu icin cok tat alamadim, eger yazin Turkiye'ye donmeden firsat bulursam tekrar gidecegim :)

Yazimi tee buralara kadar okudugunuz icin cok tesekkur ederim, daha cok yazi paylasmaya calisacagim okuldan firsat buldukca :)

Simdilik hoscakalin~~


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder